torsdag den 1. august 2013

Shhh! Sig det ikke til nogen...

Esthers nye cykel
Det blev ikke til så meget havearbejde i dag, for jeg har brugt tiden på at gøre Esthers fødselsdagsgave klar. Hun har ønsket sig en blå cykel i månedsvis, og nu har jeg fundet en fin en til hende. Hun skal først have den på søndag, men den skulle jo gerne kunne køre med det samme. Derfor har jeg pakket den ud af sin meget fine papkasse og samlet alle stumperne. Det var ikke så besværligt, som jeg frygtede, og den største udfordring var, at få låsen bikset ind på plads. Nu står cyklen klar i kolonihavehuset, og jeg må finde på en snedig måde at få dem med til festen, uden at hun opdager den på vejen. Det kan godt være at jeg får brug for lidt hjælp. Lov mig at du ikke siger noget til hende, hvis du ser hende.

Da cyklen var klar, blev vejret uklart, og da støvregnen satte ind, pakkede jeg sammen og tog hjem. 

I går var jeg et smut på planteskolen for at købe tak-for-hjælpen-gaver til mine sommer-assistenter. Jeg var også på jagt efter en plante til mig selv. Til Jane og Ulla fandt jeg to forskellige solhatte; en gul, som jeg ikke har set før, og en næsten hvid. Jane er hurtig, og har allerede plantet sin ud i haven. Den ser rigtig fin ud, og måske er jeg en lille smule misundelig. Det kan være at jeg skal ønske mig en selv.

Janes gule (purpur) solhat
Hvis du havde spurgt mig for et par år siden, havde jeg sikkert afslået at det kunne ske, men faktisk var jeg på jagt efter en hosta. Tidligere har jeg betragtet netop hosta som den kedeligste plante i haven, men jeg må indrømme at jeg er blevet lidt glad for den, fordi den er så god til at fylde ud og op i haven, så man kan bevare et dækkende tæppe af blade hele sæsonen. I denne omgang var jeg på udkig efter en lille sort, som kan stå i en krukke. Jeg har flere store planter, og nogle, som lige nu er små, men som har potentiale til at blive rigtig store. Den nytilkomne er lille, og vil forblive sådan. Lige nu står den lidt på lager, men når jeg får tid, skal den plantes i en krukke, så den kan komme ud og stå sammen med de andre krukker. Jeg har handlet på Midtsjællands Planteskole, som er eksperter i netop hosta, og har et enormt udvalg.

Hosta, Lemon Delight
Det regnede godt nok lidt i går, men der kom ikke nær så meget vand, som jeg havde håbet på. Min hane holder øje med vandmåleren, og kunne melde om sølle 5 mm. Nu regner det en lille smule igen, og jeg håber at det kan blive til lidt mere. Det trænger alle vist til.

Regnmåler
 Da cyklen var klar, blev vejret uklart, og da støvregnen satte ind, pakkede jeg sammen og tog hjem.

1 kommentar:

  1. Jeg er sikker på at Esther blev lykkelig for den fine blå cykel:-) Og det blev du sikkert også da du så hendes glæde?
    Det er dejlige tak-for-hjælpen planter du har købt, jeg tænker om det er 'Sunrise'?
    Til lykke til dejlige Esther med fødselsdagen, jeg håber at I nyder dagen:o)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...