tirsdag den 9. juli 2013

Vinduer og tjære

Det nye vindue
En havedag næsten uden havearbejde har jeg haft i dag. Jeg har forsøgt at koncentrere mig om huset, og har taget mig af det udvendige, som nu står næsten helt færdigt. Vinduet har fået gerigter udvendigt (hvis de da ikke hedder noget helt andet på ydersiden af huset). Jeg har skåret dem til, malet dem og til sidst monteret dem. Resultatet lever op til mine forventninger, og jeg er virkelig godt tilfreds.

Nu kan man virkelig se hvor meget det andet vindue også trænger til at blive skiftet ud. Det kunne altså være flot at få det hele lavet på en gang, men jeg kan ikke lige finde de rigtige døre. Helst vil jeg have en dobbelt terrassedør, men jeg tror at jeg ville kunne stille mig tilfreds med en enkelt i stedet. Med et sprosset vindue, tror jeg at det kunne være fint med en sprosset dør også, men foreløbig er det ikke et krav. Jeg håber bare at kunne finde noget, som vil se pænt ud sammen med resten af huset. Sig endelig til hvis du vil af med en dør, som kunne bruges...

Mit nye vindue er monteret så det slutter tæt. Det var vinduerne, som var kilde til en stor del af den fugt, som var i væggen før. "Mit" vindue kommer ikke til at slippe vand ind. Til gengæld kunne taget godt finde på det, så jeg har været igang med stige, tjære og børste. Nu er tagrenden renset og tagpappet tjæret fast igen. Jeg bryder mig ikke ret meget om at stå på stiger, men det må jo til en gang imellem, og når det skal være, er det faktisk lidt sjovt at se det hele fra en uvant vinkel. Jeg håber at min reparation er tilstrækkeligt til at holde taget tæt. Det duer bare ikke med råd i mit lille træhus. Måske skal jeg vente med at lukke væggen til indvendigt til vi har fået lidt regn. Så kan jeg holde øje med fugten, og rette op på problemet, før jeg sætter beklædning på. Nu ser jeg hvor langt jeg når med det indvendige imorgen. Der er stadig en del at gøre, og jeg glæder mig til at gøre fint inde i huset også.

7 kommentarer:

  1. Wow, du har haft travlt og hvor er du dygtig..:) det ser super godt ud. Jeg ved at her oppe i Slagelse på Hans Tausensgade står der en dør, men den er ikke så bred. Og uden karm.
    Du kan jo lige give et pip pr mail hvis det har interesse.
    Forsat god Dag
    Kh Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder spændende med den dør, men jeg vil helst finde en, som har en karm. Jeg ved ikke så meget om at bygge en karm, så jeg må holde mig til en færdig-løsning. Tak for tippet alligevel.

      Slet
  2. Hvor er du dygtig Rikke. Det er et rigtig flot vindue du har fundet til dit lille hus.
    Sommerknus

    SvarSlet
  3. Hvor ser det godt ud.
    Bliver du ikke helt "høj" af at have lavet det!?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo, jeg bliver faktisk lidt høj, og jeg glæder mig til at tage fat inden døre også. Jeg håber at det kan blive lige så flot der. Planer er der nok af,og det føles rigtig godt, når de begynder at tage form.

      Slet
    2. Jeg er imponeret; tænkt selv at kunne sætte et vindue i og tjære tag og alt muligt. Godt gået :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...