søndag den 7. juli 2013

Projekt "kolonihavehus" er nu skudt igang

Det er efterhånden rigtig længe siden jeg første gang nævnte alle mine planer for istandsættelse af mit kolonihave hus her på bloggen, og det er ved at være lidt pinligt at der intet er sket. Nu er dagen dog oprunden, hvor jeg er gået i krig med projektet. Allerede i går fik jeg min bror til at hjælpe mig med at hente et vindue, som jeg har købt gennem DBA. I dag har jeg så flået væggen ned, for at få syn for sagerne, og ikke overraskende er det ikke et kønt syn inden under pladerne.


Måske havde det også været en god ide med en lidt mere bæredygtig konstruktion... Da plader og isolering var fjernet, stod et temmelig råddent skelet tilbage til at bære vinduet, og selv for en lægmand som jeg,er det tydeligt,at det da må kunne gøres lidt bedre. Derfor har jeg nu indkøbt materiale til at tætne taget, erstatte de sorte lægter og til at holde sammen på det hele. Desværre er jeg løbet ind i den forhindring, at jeg mangler kræfter og et par ekstra hænder. Jeg magter ikke at løfte det gamle vindue ud, eller at løfte det nye på plads. Resten tror jeg godt at jeg kan fikse selv. Jeg må se om jeg kan finde et par hjælpere, men det bliver nok ikke i dag, hvor en stor flok er samlet i en af de andre haver til fødselsdagsfest. Jeg finder på noget, og vender tilbage med flere billeder, når der er noget ny at vise.

I mellemtiden kan du glæde dig over et billede af mine slyngplanter. Jeg har sået et par poser enårige klatreplanter langs med kvashegnet, og nu gør de for alvor krav på pladsen op ad hegnet. Det ser godt ud, og kommer sikkert til at dække helt inden længe. Det glæder jeg mig til.


Nu står den på middagslur i eftermiddagsheden, inden vi tager i haven igen sidst på dagen. Det gælder om at få noget ud af ferien.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...