torsdag den 11. juli 2013

Himmelblå indendørs

Himmelbål vægge i kolonihavehuset
Projektet griber om sig, og jeg må hele tiden tilpasse mig omstændighederne. I dag har jeg således været i Jem&Fix (igen) for at købe maling. Min plan var at male himmelblå, og til min store overraskelse var "Sky" faktisk en af farverne på hylden. Jeg plejer ellers at gå afsted med en plan, og komme hjem med noget andet, fordi mine ønsker ikke kunne realiseres inden for mit budget. Sådan gik det ikke i dag, og jeg har fået en farve, som jeg havde ønsket mig. Måske er den en smule for blå, men sådan bliver det bare, og det generer mig ikke. Esther elsker blå, så hun bliver sikker himmel-henrykt.

Før der kunne males skulle der skæres et par plader til over og under vinduet. Derefter har jeg repareret huller og revner, og så kom penslerne i sving. Nu er det første lag på, og det ser faktisk meget fint ud. Jeg glæder mig til at male færdig i morgen, og jeg håber at jeg kan bygge Esthers høje seng, så vi kan komme til at bo i huset i næste uge.

Dagen bød også på en udflugt til Kirkens Korshærs møbelgenbrug i Dianalund. De har kun åbent to dage om ugen, så man skal planlægge lidt. Min nabo Jane ville gerne med, så vi aftalte at køre sammen i min fine nye bil. Kim kom forbi for at aflevere hunden, som jeg kigger efter, når han går i byggemarkedet. Hans kone ville også gerne med på udflugten, og vi aftalte at samle hende op. Det er godt at kunne køre for andre, for der er så tit nogen, som hjælper mig med et eller andet. I genbrugsbutikken havde de udsalg; 50% rabat på alt! Se, det er et udsalg, som er til at forstå. Meg god hjælp fra mine medsammensvorne fandt jeg et skab, som jeg vil bruge som køkken, et lille spisebord, en bænk/reol til Esther og en ribbe, som skal bruges som stige op til den høje seng. Alt det kunne ikke være i bilen, så i stedet aftalte vi at det bliver hentet på lørdag. Jeg får min del af læsset på mandag, og det glæder jeg mig til. Der er lidt arbejde i at få det passet til og sat i stand, men jeg er jo rutineret, så det skal nok gå. Jeg glæder mig!

I haven er tørken begyndt at sætte spor. Jeg holder øje med vejret, og får vi ikke regn snart, må jeg ud og vande. Det skal være på en lige dato mellem 19 og 21, så det skal times lidt. Jeg er især bekymret for min nyplantede hyld. Den tidligere døde af tørke, og det skulle ikke gerne ske igen. Georginerne blomstrer nu for alvor, og snart kan jeg klippe en fin buket. Den første buket skal stå på spisebordet i kolonihavehuset. Det skal blive fint.

1 kommentar:

  1. Det skrider fint frem, dit projekt :) Det bliver spændende at se det endelige resultat. Og hvor bliver det dejligt at flytte ind. Jeg bor selv i min kolo (næsten to uger nu) og nyder det i fulde drag

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...