søndag den 5. maj 2013

Søndag i Have nr. 1

Esther og Godwin bag det nye trampolinnet
Sikke en dag! Esther har været en udfordring hele dagen. Hun skiftevis hyler og råber. Det er helt tydeligt, at det ikke passer hende, at jeg er optage af min eksamensopgave det meste af tiden. Sidst på eftermiddagen blev der dog også tid til lidt havehygge.

Tidligere på året har jeg skrevet om, hvordan vi fik et nyt trampolinnet fra det fine firma, som vi i sin tid købte trampolinen hos. De skrev, at en del af deres net havde været af for ringe kvalitet, og så fik vi et nyt tilsendt. I dag tog vi os endelig sammen, til at få det nye net sat op. Godwin tog sig af at stå på trampolinen, og hjalp med at få halet det ødelagte net ned. Derefter satte vi i fællesskab det nye op, og nu er trampolinen næsten så god som ny. Ikke nok med at det ser pænt ud at nettet er helt og fint, så kan jeg også nu med lidt mere ro i sindet se på, at ungerne hopper vildt i buret. Esther elsker at hoppe, men foretrækker at gøre det sammen med Godwin. Han forsøger ofte at snige sig ud til en omgang alene, men ofte opdager hun ham, og så leger de sammen. Således også i dag, hvor Esther var ganske utålmodig efter at afprøve det nye net. Heldigvis har hun en god bror, som lod hende være med, selv om hun faktisk ikke var ret sød ved ham. Tak for godt samarbejde og en flot storebror-indsats, Godwin.

Selvfølgelig blev der også tid til et par små planteprojekter. Lidt for mange georgineknolde havde sneget sig med ud i drivhuset, og nu har jeg hjemført 3 af dem igen. Det drejer sig om 3 mindre og meget kulørte sorter, som var tiltænkt vores plantekasser her hjemme. Til min store overraskelse havde de kun sat ganske små spirer i deres poser, og så ellers ud til at være i fin form. Nu er de plantet i samme kasse, i håb om at de vil vokse op og fylde godt i landskabet. Hvis vi bliver glade for dem, kan det være, at de skal have lidt mere plads til næste år.

I børnehaven har Esther sået ærter. 3 fine planter er vokset op i hendes potte her inde i stuen, og i dag har vi plantet dem ud. Hun har fået lov at have urtehave i den ene plantekasse, og ud over ærterne, har jeg nu sået et håndfuld tallerkensmækkere. De kan nok fylde op og give lidt farve til kassen senere på året. Jeg har riset ærterne med en håndfuld æblegrene, som oprindeligt er klippet af til undulaterne. Nu har de taget hvad de ville have, og resterne kan fint fungerer som ærtehegn. Det er et hyggeligt lille projekt, og jeg håber at der kommer mange ærter på. Ikke mindst for den lille gartner.

Esthers ærtebed
Jeg glæder mig til at jeg får skovlen under min eksamensopgave, så jeg igen kan sætte tid af til kolonihaven. Lige i øjeblikket forsøger jeg at koncentrerer mig, så jeg ikke pludselig kommer i tidsnød. Haven ligger der nok også om et par dage, så mon ikke lidt aftenvanding rækker for de næste par dage. Det satser jeg på.

1 kommentar:

  1. I was very pleased to find this site. I wanted to thank you for this great read!! I definitely enjoyed every little bit of it and I have you bookmarked to check out new stuff you post.i am actually first time here. I came across this blog and I find it actually useful & it helped me out much. I hope to provide amazing back and help others like you helped me. I actually have some sensible work expertise with top essay writing service and my words are clearly supported what I felt through such processes within the past

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...