mandag den 27. maj 2013

Mandags-visit

Man tør næsten ikke at forlade drivhuset i denne tid, hvor en del af småplanterne stadig står under glas. Selv om himlen har åbnet sine sluser over haven, har det jo ikke gavnet drivhus-planterne spor. De er dybt afhængige af min indsats med vandkande og -slange. Jeg er igen igang med at skrive på en eksamensopgave, så der bliver ikke så meget tid til haven. I dag har jeg dog været der ude i et par timer. Jeg var faktisk lidt nervøs for drivhuset, men heldigvis var planterne bare tørstige, ikke udtørrede. Nu er der vandet, nippet og bundet op, og der ser fint ud. Jeg må vist finde tid til at plante bønnerne ud ganske snart, for de trænger bestemt til mere plads. Nu er de begyndt at klatre op ad hinanden. Det bliver ikke let at vikle dem ud igen.

Drivhuset, maj
På terrassen står en håndfuld krukker med lidt forskelligt i. Den ene krukke var desværre tom, og nu er den skiftet ud med en ny. I den står de sidste to klokkeranker, som længe har været klar til en omplantning. Jeg har lavet et lille stativ til dem, men planen er faktisk at de skal ind og bo i drivhuset. Jeg forestille mig at de vil klatre fint i varmen, og give lidt blomsterpragt til alt det grønne. Foreløbig får den lov til at stå ude. Der skal gøres plads til den inde, og den må gerne nå at skyde lidt i vejret, for eller kan den ikke ses i drivhuset. Den er nemlig tiltænkt en mindre fremtrædende plads. Det er jo mest rankerne, som jeg er interesseret i.

Krukker på terrassen. Iris, georginer og klokkeranke.
Mit nye kamera tager rigtig fine billeder. Nu skal fotografen bare i træning. Her ser du eksempler på nærbilleder. Der er nok ikke den store fotograf gået tabt i mig, men jeg er ganske godt tilfreds med resultatet alligevel.


Engblomme
Sommerviol
Jeg glæder mig til at jeg en dag får lidt mere tid til haven. Måske skal jeg helt frem til sommerferien, før det bliver muligt. Til den tid påtænker jeg at flytte der ud i et par uger. Så må jeg da kunne få lidt fra hånden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...