torsdag den 30. maj 2013

Den første badedag

Man ved, at sommeren er kommet til Have nr. 18, når bruseren bliver sat op, og den røde vandkasse bliver fyldt op. Netop i dag kom sommeren således til os, og Esther var ikke sen til at udnytte den til en skøn badedag sidst på eftermiddagen, hvor vejret var aller lunest. Jeg sad og nød synet på min fine grønne bænk i skyggen af æbletræerne. Det er klasse at have have!

Esther bader I
Esther bader II
Esther bader III
Medens Esther boltrede sig i baljen, fik jeg også tid til at rydde grundigt ud i drivhuset. Resten af tomatplanterne er nu flyttet hjemmefra. Jeg ved ikke hvor de kommer til at bo, for jeg har sat dem ud på vores byttecentral. Der kan man frit sætte eller hente planter. Jeg har før været rigtig heldig at hente sjove ting og sager. Nu er det min tur til at bidrage, og jeg håber at mine tomatplanter får et godt nyt hjem, hvor nogen bliver glade for dem. Måske bliver de også lidt overraskede, for der er to sorter, og de er ikke røde begge to...

Esther på byttecentralen med tomatplantene
Vi nåede selvfølgelig også lige at plante solsikkerne om. De har længe stået for tæt i alt for små potter i drivhuset. Nu står de i lidt større potter hver for sig i den friske luft. Der skal de stå ind til deres endelige bede bliver gravet. Det er et af projekterne på listen. Jeg satser på at nå de i weekenden.

3 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...