lørdag den 27. oktober 2012

Halloween-græskar

Græskarmand
Jeg har dyrket græskar i kolonihaven i flere år nu. I år satsede jeg hårdt på kæmpegræskar, halloween-græskar og pyntegræskar. Desværre kom jeg lidt dårligt fra start, så jeg måtte så igen. Det blev kun til kæmpegræskar og halloween-græskar, og ingen af delene blev særlig imponerende. Faktisk var jeg temmelig skuffet, for jeg har tidligere høstet store mængder fra ret få planter. I år blev det ikke til så meget, men heldigvis var der nok til denne lille græskarmand, som nu står på vores trappesten. Kæmpegræskar så jeg aldrig noget til, og det gør heller ikke så meget. Det var mest for at kunne være med i konkurrencen i kolonihaveforeningen. Til gengæld savner jeg de små pyntegræskar, som jeg faktisk var ret glad for at pynte op med.

Til næste år vil jeg forsøger mig med pynte- og halloween-græskar igen. Måske skal jeg satse på en lidt mere intensiv dyrkning. Der må jo gerne komme noget fint ud af anstrengelserne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...