onsdag den 11. april 2012

Køkkenhaven og blomsterhaven

Bænken og de første planter på plads i blomsterhaven.
2 bede klar i køkkenhaven. I baggrunden kompostkasserne.
Vi har ikke ligefrem haft det bedste havevejr på det seneste, så jeg er kommet lidt bagud med havens mange projekter. Selv om det stadig er rigeligt vådt ude, gik jeg i krig med havearbejde i dag. Først plantede jeg stauder ud i blomsterhaven. De har stået lidt udsat oven på jorden, og det var godt at få dem i jorden. Jeg har også plantet mit lille kirsebærtræ i blomsterhaven. Under det er sat hasselurt. Jeg håber at de vil dække jorden med tiden. Lige nu ser de ikke ud af alverden. Jeg har sat bænken ind i blomsterhaven. Det er hyggeligt at sidde der inde, selv om det virker lidt sært at have ryggen til vejen. Jeg plejer jo at sidde og følge med i trafikken ind og ud af kolonien. Jeg må få mig en ny hobby!

Der er stadig en del gravearbejde tilbage i køkkenhaven, men nu er det næste bed klart til at blive sået til. Det er dog stadigt for tidligt til bønnerne, så det kommer til at vente lidt. Jeg håber at kunne lave et bed om dagen i denne uge, så køkkenhaven bliver helt klar. Der er flere ting, som godt kan komme i jorden snart. Bare de dog ville holde op med at tale om nattefrost.

Det er dejligt at være i haven, jeg nyder at se mine projekter tage form.

Published with Blogger-droid v2.0.2

2 kommentarer:

  1. Så er det ved at tage form, det ser godt ud allerede med det fine hegn.

    SvarSlet
  2. Ja det bliver flot med hegnet omkring...en have i haven. Ne,j vejret har ikke været det bedste de
    sidste par dag, Rikke!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...