mandag den 2. april 2012

Kameleonbusk

Kameleonbusk
Jeg har været på indkøb igen. Denne gang har jeg købt en kameleonbusk, som skal vokse op ad mit nye hus. Det er tanken at den med tiden skal bidrage til at skygge lidt for indkig fra nysgerrige forbipasserende. Jeg glæder mig også til at se den foretage sit farveskifte. Foreløbig står den lille uanseelige plante i sin potte og venter på at huset bliver malet og klart til nyplantning.

Hvis du har en kameleonbusk eller har erfaring med en, må du meget gerne hjælpe mig med at svare på et par spørgsmål. Hvor hurtigt vokser sådan en fætter?Hvordan skal den vedligeholdes og beskæres for at blive flot og tæt? Hvor meget støtte har den brug for?

Tak for hjælpen!


2 kommentarer:

  1. Tillykke med den. Håber den kommer fint i vækst.
    Det ser ud til at være et flot og kraftigt eksemplar.

    Du kan læse om den her:
    http://www.planteskoler.dk/4/1750/6370/kameleonbusk-actinidia-kolomikta-.aspx

    SvarSlet
  2. Hej Rikke
    Sidder her ved pc'en og burde lave psykologi..........men syntes lige jeg ville se til dig og din have. :o)
    Din busk kan godt blive en ganske kraftig "fætter", men skøn er den. Den skal have et ret kraftigt espalier, da den bliver meget træagtig i stænglerne, og så skal den have lidt hjælp til at sno sig i starten. Hvis pladsen den skal vokse på er lun vokser den ret hurtigt. Jeg har aldrig beskåret min, men havde den på den anden side kun et par år inden vi flyttede, så det kan godt være den skal beskæres på sigt.
    Mange hilsner

    Trine

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...