lørdag den 30. juli 2011

Hjemme igen


Vi har været på ferie i en uge, og i dag var Esther og jeg i haven. Sikke en masse der er sket på den ene lille uge. Alt er naturligvis vokset, også ukrudete. Det skal der nok bruges en del kræfter på i den kommende tid.

Jane har set efter mit drivhus, og har trofast vandet. En tomatplante har rykket sig fri under tyngden af tomater, som er enormt store, men grønne og hårde. Der duftede af melon, men desværre viste det sig at den største melon var sprængt åben og i forrådnelse. Jeg høstede den næststørste, som var revnet, men ellers så fin ud. Den var så sød og saftig at det var en fryd. Jeg havde slet ikke forventet så fine frugter.

Tomatplanterne trængte til en kraftig beskæring. Jeg har nogle sorter, som er slemme til at sætte skud for enden af bladene. Resultatet er 1000 sideskud alle mulige steder. Jeg nåede ikke dem alle, men nu er der da lidt luft omkring planterne igen.

I køkkenhaven var kartoffeltoppene visnet helt ned, og jeg gravede en række op. Jeg gætter på at de gav ca. 15 kg. Ikke dårligt! Nu skal jeg bare finde på noget at spise til. Bønnerne er også fine nu. Jeg høstede de gule og trak planterne op, for at få lys og luft til de andre sorter. Jeg skal læse lidt på lektien, så jeg ved hvordan de skal anvendes.

Græskarplanterne under frugtbuskene sætter frugt for tiden. Der er så mange forskellige sorter med lange udløber at det er helt umuligt at hitte rede i det. Det ser sjovt ud, og snart kan jeg høste de første.

Det er godt at komme hjem til haven, men hold da op hvor er der meget at indhente. Den skal jo også gerne trimmes inde jubilæumsfesten d. 13. August.

Published with Blogger-droid v1.6.9

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...