søndag den 20. juni 2010

Idag skal det altså være

Vi har ikke rigtig været i haven i flere dage. Ind imellem har vejeret været rigtig fint, og jeg har været næsten klar til at tage afsted. Så er det pludselig begyndt at regne, og turen er blevet aflyst igen. Det duer bare ikke at være i haven med Esther, når der ikke er noget sted at gå i tørvejr. Hvor jeg dog glæder mig til glas i drivhuset.

Igår var vi et smut forbi nr. 18 for at se til væksterne. Det gror godt for tiden, og det eftersåede majs er snart så store, som de oprindelige. Selv et par af bønnerne havde sat fine kimblade. Det kan være at jeg skal går helt over til makedonske afgrøder. De trives tilsyneladende bedre i min varetægt end de danske varianter.

Jeg er i fuld gang med projekt græsplæne. Sidst fordelte jeg en del af jorden fra bunkerne, og jeg håber at få skik på resten idag. Der er hårdt arbejde, men det bliver bare så godt, når jeg kan så græsset. Desværre har musene fået smag for min græsfrø, så jeg er meget spændt på om der satdig er nok til en plæne. Ellers må jeg på indkøb. I fremtiden skal jeg nok finde en mere musebestandig emballage til mine frø.

Og så et lille suk på falderebet: Vil du ikke nok skrive en hilsen i min gæstebog? Bare en lille undseelig en. Det ville være så skønt at komme hjem til.

1 kommentar:

  1. Jeg venter spændt på, at du får glasset i og følger dine tiltag i haven
    Margrethe

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...