onsdag den 16. juni 2010

"Avl af egen nyttehave"

I de gamle Matador-spil kunne man risikere at blive opkrævet skat af værdien af avl af egen køkkenhave. Jeg forstod det ikke rigtig, da jeg var barn, og det er vist også temmelig gammeldags.

Idag har jeg for første gang spist afgrøder fra min have. Spinat-rækken er vokset til, og trængte til at blive tyndet ud. Det gav en pose friske blade. Jeg lavede en skøn portion stuvet spinat til aftensmaden. Hvor var det godt!

Med lidt held bliver der en del mere spinat i løbet af de kommende uger. Ikke nok med at det smager super godt; det skulle også være vældig sundt. Dertil kommer fornøjelsen ved at dyrke det. Det er jo hele 3 ting på en gang.... (her tænker de fleste nok på et Kinder-æg, men de færreste vil indrømme det).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...