fredag den 19. april 2013

Hvilket kamera skal jeg vælge?

Samsung MV900
Min nye telefon tager elendige billeder, og mit digitalkamera synger på sidste vers. Faktisk har jeg regnet ud, at jeg har haft det kamera i snart 10 år, og så må det vel også være rimeligt at tænke på en afløser nu. Der er trods alt sket en hel del, også teknologisk set, i de seneste 10 år. 

Derfor har jeg i de seneste par dage forsøgt at få overblik over markedets mange muligheder. Min økonomiske smertegrænse går omkring 2000 kr. Mine drømme er langt dyrere. Der skal altså indgå kompromisser. 

Jeg har længe fotograferet med min telefon, og det havde den helt åbenlyse fordel, at jeg kunne blogge direkte med billeder und alles. Det er lidt mere besværligt, når billederne først skal hentes ind fra kameraet. Derfor blev jeg meget begejstret, da jeg opdagede, at man nu kan få digitale kameraer med WiFi, så man kan lægge billederne direkte på nettet. Det tror jeg at jeg vil satse kraftigt på.

Jeg ved af erfaring at jeg ikke er særlig god til at finde et stort og avanceret kamera frem. Jeg glemmer at få det med mig, hvis det ikke kan ligge i min taske eller lomme. Derfor skal jeg finde mig et kamera, som ikke er ret stort. Det skulle helst ikke gå for meget ud over kvaliteten, og sådan kan man blive ved. 

Summa sumarum: Jeg er på jagt efter et kompakt digitalkamera af nogenlunde høj kvalitet og med WiFi. Lige nu er jeg lidt lun på dette Samsung MV900, men jeg har slet ikke bestemt mig endnu.

Jeg er meget nysgerrig efter at vide hvad for et kamera du bruger til at tage billeder til din blog (hvis du altså blogger). Hvis du har erfaringer med WiFi til kamera vil jeg også rigtig gerne høre om det. Jeg føler mig ikke helt overbevist om at kvaliteten af denne teknologi er god nok endnu. Måske tager jeg helt fejl. Hvis du har et Samsung MV900 vil jeg selvfølgelig også rigtig gerne høre om du er tilfreds med det. Jeg har virkelig brug for hjælp, så del dine erfaringer med mig, så jeg igen kan få ordentlige billeder på bloggen. Tusind tak!

7 kommentarer:

  1. Tja, jeg tager billeder til bloggen med min tlf. (HTC One) men den tager dårligere billeder end den jeg havde før...! (en anden HTC, har glemt navnet).

    Derudover er jeg igen begyndt at tage billeder med mit gamle digi-kamera - et Olympus µ9000 (12 Megapixel) Det har bl.a makrofunktion, som er godt til tæt-på-blomster-billeder.

    Nå ja, så tager jeg faktisk også billeder med den Ipad mit job stiller til rådighed :)

    Wi-fi-kameraer aner jeg intet om :)

    SvarSlet
  2. Jeg tager alle mine billeder med Panasonic Lumix DMC FZ 38, det kamera har jeg arvet fra Bent. Det er super til mig, men der er selvfølgelig kommet andre mere avancerede siden da.
    Wifi ved jeg ikke noget om, men måske får du andre kommentarer fra nogen som ved noget om det.
    Håber du finder det rigtige til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mit gamle kamera var sjovt nok også et Lumix-kamera. Det hedder Lumix DMC-FX8, og har bestemt været godt. Da jeg købte det, var det et af de første med en stor skærm på bagsiden. Det har jeg været rigtig glad for. Nu er det bare ikke så stabilt længere, og det laver ofte numre med mig. Derfor skal det have en afløser. Det tager stadig fine billeder, hvis man har tålmodighed til at lege med på dets luner. Billederne fra i dag er taget med det, så det kan stadig noget.

      Slet
    2. Bent foreslår at du bliver i det du er vant til Lumix, det vil du blive mest tilfreds med. Han kender ikke det du tænker på, han ved ret meget om kameraer. Læser de fleste anmeldelser.

      Slet
  3. Jeg har kun dårlige erfaringer med wifi til kamera. For nogle måneder siden købte jeg et produkt der hedder Eye-Fi og det var ubrugeligt. Alt, alt for langsomt til at overføre billederne til computeren og nogle gange overførte det slet ikke billederne, selvom kameraet var placeret lige ved siden af computeren. Efter et par uger gik wifi memorysticken i stykker og alle billeder der lå på den var tabt. En af de dårligste investeringer jeg længe har gjort!

    SvarSlet
    Svar
    1. Uha, det lyder som en rigtig vigtig erfaring. Tak fordi du gad at skrive det her. Hvad var det for et kamera? Det vil jeg da for alt i verden gå en stor bue uden om.

      Slet
  4. important source w4n06d6s81 replica louis vuitton replica bags in gaffar market replica bags wholesale india fake gucci x6w35n2l30 replica bags qatar replica bags paypal websites m0d90k7o06 replica bags in dubai

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...