søndag den 7. april 2013

Amagerhylde til kolonihavehuset

Jeg er datter af en maler. Min far var en dygtig maler, som holdt af de fine detaljer i malerarbejdet. Når han havde malet noget, var det som regel helt perfekt. I min stue står et skab, som han har malet gammelt. Historien er vist den at han selv har bygget det under opholdet i arresten for en spritdom. Om det er sandt ved jeg ikke, men det er da en god historie. Han malede møblet, så det ser patineret ud, og resultatet er imponerende. Desværre går den slags færdigheder ikke i arv, og selv er jeg ikke den store male-haj. Jeg får let ideerne, men bliver ofte skuffet over mine egne evner til at føre dem ud i livet. Derfor har jeg for længst indstillet mig på kun at gå i krig med relativ simple projekter.
Amagerhylde i ultramarinblå
Lige nu ligger sådan et projekt på mit spisebord. Det er en af de amagerhylder, som jeg har på lager til kolonihavehuset. Jeg har besluttet mig til at male dem alle sammen ultramarinblå. Det er efter min mening en helt fantastisk farve, som jeg aldrig tidligere har kunne finde anvendelse for. Nu bliver den fremtrædende i kolonihavehuset, og det glæder jeg mig til. Selv om jeg har købt malingen hos Flügger, er jeg ikke helt tilfreds med tonen. Jeg havde forestillet mig at den ville være mere blå... faktisk som den ser ud på billedet. I virkeligheden er den en smule mørkere. Jeg er nu alligevel nogenlunde godt tilfreds, og om et par dage, når den har fået endnu et lag eller to, skulle den være klar til kolonihaven. Det skal nok blive godt.

7 kommentarer:

  1. Den er flot, og måske bliver den lidt mørkere med tiden, når den tørrer helt.

    SvarSlet
  2. Hej Rikke, det bliver sikkert flot i din kolonihave med den blå farve. Jeg havde også en ultra marineblå periode for nogle år siden. Sammen med grønt og orange eller gult er den flot.
    Det er sjovt som det med farverne det skifter, lige som dufte. At det man syntes vældig godt om for nogle år siden pludseligt ligger langt fra det man syntes er godt nu.
    Jeg har altid helt fra jeg var barn været fan af pastel farver og især den rosa farve. Det ændrede sig lidt på et tidspunkt ( min blå periode) for så at vende tilbage igen med fuld hammer.
    Kh Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi har nok alle favoritter. Min absolutte favorit er grøn, alle afskygninger af grøn, men det duer altså ikke i havehuset. Der skal fokus være på det grønne uden for, så jeg går efter mange farver, gerne stærke, og ultramarinblå er en vinder i den forbindelse. Pastelfarver har aldrig sagt mig så meget, og det værste jeg ved er barbie-pink. Den plastik-lyserød, som alt pigelegetøj tilsyneladende er, bliver meget hurtigt for meget for mig. Dog findes der undtagelser, for er det farven på blomster, har jeg ingen problemer med lyserød.

      Slet
  3. Sådan en kunne jeg godt overveje at investere i til kolonien :-) super flot farve

    SvarSlet
  4. Kære Rikke,
    Hvor er din hylde sej! Det er et rigtig fedt projekt I har gang i ...
    Kh Mathias

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...