lørdag den 17. november 2012

Kolonihavehuset taget i brug

Dagens lille tur på nettet bragt mig forbi dette billede.
Måske skulle man overveje at arbejde
noget mere med formklipning!
Jeg har været i haven i dag. Det sker ikke så tit for tiden, og det var da heller ikke fordi det var varmt, som man kunne ønske sig. I den seneste uge har jeg skruet gevaldigt op for tankerne om indretning af mit hus. Jeg er slet ikke færdig med at planlægge, men lige nu har jeg valgt at gøre fint med det, som jeg allerede har. Jeg skulle have et par gæster til et lille visit, og derfor drog jeg ud i god tid for at rydde op og gøre fint. I løbet af en times tid havde jeg fået sat den anden seng op, lagt et fint tæppe på den, hængt lysestager og staldlampen op, rullet en måtte ud og fjernet rodet. Nu ser det lidt mere hyggeligt ud, og mine gæster var da også positivt overraskede, selv om det altså var for koldt til længere tids ophold. En lampe, 6 stearinlys og et gasblus kan altså ikke varme huset op, og da slet ikke når døren gaber en hel centimeter. Der er stadig lang vej igen før det nærmer sig visionen, men det bevæger sig i den rigtige retning. Jeg tager billeder asap. Lyset svandt inden jeg fandt kameraet frem.

Det er godt at være igang. Projektet har ligget stille lidt for længe, og jeg tror at jeg bare skal tage en dyb indånding og gå i krig med de opgaver, som jeg magter alene. Måske kan jeg få held til at finde en enkelt hjælper eller to, når vejret igen er lidt mere venligt.

8 kommentarer:

  1. Hej Rikke.
    Jeg har lige fundet din blog - og meldt mig som fast læser. Det bliver spændende at følge dig :-) Jeg har selv lavet en blog for nylig. Og du har ret: Det er sjovt at blogge.
    Hilsen Nana - der kikker ind igen en dag der er lidt mere tid

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nana
      Du er altid velkommen til at kigge forbi! Jeg har netop været på din blog. Den glæder jeg mig til at følge.

      Slet
  2. Jeg tror på dig, det skal nok blive godt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det! Det kan man altid bruge.

      Slet
  3. Det lyder i hvert fald godt, så nu skal vi bare se billeder :)

    SvarSlet
  4. Åh det er dejligt, når man finder energi til kolonihaven - på trods af kulden! Glæder mig til at se billeder, og mon ikke foråret giver ekstra energi så man får gjort små projekterne færdige...

    God weekend

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...