fredag den 23. marts 2012

Esther indtager huset

Esther i huset.
Fredag var en skøn havedag, og jeg fik rigtig gang rive og kultivator. Jordbærrene fik en tiltrængt omgang. En del af dem var blevet lidt flade af trafikken i forbindelse med husets ankomst. Jeg mister en af de 4 rækker jordbærplanter, men det kan vi nok leve med. Jeg er dog lidt bekymret for om de resterende planter vil få tilstrækkelig lys, nu hvor huset står op ad dem. Det må tiden vise, og ellers må de flyttes til næste år. Jeg er jo snart en haj til at flytte rundt med store mængder planter.

Jeg tog Esther med i haven for at hilse på havefolket og for at tage det nye hus i øjesyn. Hun synes at det var sjovt at lege i huset, selv om det nærmest er helt tomt, og ikke særlig hyggeligt. Jeg glæder mig til at få huset ned på jorden, for mine gamle knæ kan ikke lide det høje trin op, så hun måtte lege alene.

Jeg havde ikke haft huset i mange timer før den første mundtlige klage kom. Nu har jeg også modtaget en skriftlig klage. Jeg glæder mig virkelig til at huset er lovliggjort, så der ikke er mere at komme efter. Som det står nu overtræder det jo reglen imod skurvogne. Det er noget skidt.

Published with Blogger-droid v2.0.2

6 kommentarer:

  1. Folk er virkelig tidlig ude med klager...
    Jeg kan egentlig ikke helt forstå hvorfor de ikke tager en snak med dig i første omgang, - så har du jo netop mulighed for at fortælle hvilke planer du har med dit nye hus.
    Lad ikke klagerne påvirke dig.
    Go weekend :)

    Mvh Sandra.

    SvarSlet
  2. Tak for de opmuntrende ord! Jeg kan nu ikke helt lægge bøvlet fra mig, og er meget ivrig for at få "lovliggjort" huset, så alle kan blive glade og tilfredse med både huset og formanden.

    Jeg håber at få det ned på jorden i den komende uge.

    God weekend
    Rikke

    SvarSlet
  3. Øv hvor er det træls for dig med klager allerede. Jeg bli'r (sgu har jeg lyst til at sige) lidt forarget. Har folk dog ikke andet at gi'sig til? Jeg kan jo se på din blog, at du går meget op i at dyrke din have, og det må naboerne jo også kunne se - og så gi'r det vel sig selv at du naturligvis også vil bruge energi på at forvandle skurvognen til det fineste lille hus. Hrmmppff....Pøj pøj med at få dit fine hus ned på jorden, så du ka' slippe bøvlet og nyde dit hus og din have. :-).

    SvarSlet
  4. Får du ikke bare lyst til at sige "get a life" til de mennesker, der er så hurtige på klageaftrækkeren?

    Forhåbentlig får nemt med at få afmonteret hjulene og klodset huset op på nogle betonfundamenter el.lign.

    SvarSlet
  5. Jo, jeg får lyst til at sige alt muligt. Jeg har så svært ved smålighed, hvor man ikke under andre mennesker noget, som man ikke selv har eller kan. Jeg forventer at huset står på sin plads inden for en ugen, så der kan komme ro på foreningen. Heldigvis er der også mange, som har været forbi og sige tillykke med med huset. Det skal jeg huske mig selv på, så jeg ikke bliver alt for trist.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...