tirsdag den 28. februar 2012

Så sår vi

Jeg havde ellers bestemt mig til ikke at begynde at så før i marts måned, men det var alligevel ikke til at overholde. Stærkt inspireret af andre bloggere, som skriver om så-kasser og nye spirer, faldt jeg i dag for fristelsen til at købe mig et par nye så-kasser i Jem&fix. Sidste år kom Pluggbox på markedet, men jeg synes at den var lidt for dyr. Dog kunne jeg ikke helt glemme den, og da den i år kom til en lidt bedre pris, kunne jeg ikke nære mig længere. Det er noget helt andet kram end de bakker og minidrivhuse, som jeg plejer at bruge, og det er en fornøjelse at så i den.

Jeg synes stadig at det er for tidligt at så tomater og andre grøntsager til drivhuset og køkkenhaven, så jeg har i stedet sået den ene box til med blomsterfrø. En hel del af dem er fra blogtræffet, og jeg håber at jeg kan få det til at lykkes. Jeg har ikke så mange erfaringer med blomster, så nu må jeg igang med at læse på lektien.

Sidste år anskaffede jeg et par potter med stevia på et plantemarkede. De nåede ikke at blive til så meget, og jeg havde svært ved at blive klog på hvordan de skal overvintres. Derfor tog jeg dem med indendørs sammen med en håndfuld chili-planter og en pelargonie, og håbede på det bedste. Indledningsvis blev planterne bare lange og ranglede, og jeg var ved at blive lidt træt af dem. Nu hvor lyset vender tilbage gør mine planter det også. Jeg har klippet dem lidt ned og er begyndt at gøde lidt på dem. Nu tager de for alvor fat med ny vækst, og jeg er ikke længere i tvivl om at de kommer godt igennem vinteren. Jeg glæder mig til at plante dem om og sætte dem i drivhuset, når den tid kommer. I år regner jeg med at kunne høste fra dem, så jeg kan få glæde af deres særlige sødende virkning.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...