tirsdag den 4. oktober 2011

Det nye jordbærbed


Det kræver en del kræfter at omdanne 20 kvadratmeter majsmark til jordbærbed. Jeg har knoklet med projektet over flere dage, og i dag kom jeg til udplantningen. Jeg tog stiklinger af jordbærplanterne for mange uger siden, og de har nu stået i bakker og potter og sat rødder. Desværre var en del af dem også tørrer godt og grundigt ud, men kun en enkelt var visnet helt væk.

Nu er der plantet 4 nye rækker med ialt 50 bitte små planter. Det ser ikke ud af ret meget, men jeg er fuld af fortrøstning, og ser frem til næste års høst af skønne søde bær.

Med lidt held får vi et par dage med væde fra himlen, så planterne kan komme godt i vej.
Published with Blogger-droid v1.6.9

3 kommentarer:

  1. Det bliver dejligt, at kunne høste en masse jordbær til sommer. Og jeg er sikker på, at Esther bliver ellevild over selvpluk :-)

    SvarSlet
  2. Du fik da i hvert fald dit ønske opfyldt i dag. Masser af regn :-). Ellers falder der nok så meget dug, at det giver bedet en del væde. Og, jordbær kan man ganske enkelt ikke få for mange af. Det bliver skønt til næste år.

    Ha´en god aften
    Birgitte/ Landliggeren

    SvarSlet
  3. MUMS - hvor stor er din have? Det er jo meget jord at bruge på jordbær....

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...