onsdag den 28. september 2011

Gojibær og annanaskirsebær

Blomster på goji-busken
Blomster på annanaskirsebærplanterne

Til min store overraskelse belønnede min goji-busk mig i dag med blomster. De yndigste små lilla blonster pryder flere af de lange ranglede grene, som tidligere på ugen blev befriet fra græskarplanternes lange fangearme. Nu støtter et hegn busken, og den trives tydeligvis derved. Måske kan den stadig nå at producerer et par små bær til sin nysgerrige gartner. Jeg lover at vende tilbage, hvis det sker.

I drivhuset led efterårets vækster af svær tørst. Vi har været syge, og turene i haven færre end ellers. Nu er der vandet godt igennem, og alt er inspiceret. De annanaskirsebær, som overtog en plads efter et hold mislykkede agurker blomstrer nu. De første fine lanterner er også på vej. Jeg havde ellers opgivet lidt, men det var alligevel lidt for kvikt. Jeg er meget spændt på resultatet, og vil fremover være lidt mere flittig med vandet.

Der er udsigt til skønt havevejr i de næste par dage, og selv om jeg har en del at skrive på inden foreningens generalforsamling, så vil jeg altså satse på en masse gode havetimer sidst på ugen. Det gælder om at nyde det!

Published with Blogger-droid v1.6.9

1 kommentar:

  1. Smukke blomster på de to planter. Ananaskirsebær ser ud til at være en smuk plante.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...