lørdag den 7. maj 2011

Havefrustration

Jeg begynder langsomt at forstå hvorfor der ikke var rift om pladserne i bestyrelsen i vores fine kolonihaveforening. Det er nemlig ikke alle medlemmer, som behandler bestyrelsesmedlemmerne lige pænt.

Forleden blev jeg passet op i min have af en kolonist, som var utilfreds med et eller andet, som bestyrelsen har lavet. Jeg var på vej op ad min egen havegang i selskab med en gæst med barnevogn og det hele. Alligevel synes min med-kolonist at det var et godt tidspunkt at brokke sig. Jeg fejede hende lidt af og da hun tilbød at skrive sin beklagelse til mig i stedet, tog jeg straks imod. Nu har jeg modtaget en mail, og kan tage hånd om sagen, når jeg har tid.

En anden dag bad et medlem mig om at sige til sekretæren at han havde modtaget et girokort med fejl i. Jeg bad ham venligt, men bestemt om selv at give manden besked. Idag skete det samme i øvrigt igen. Jeg er altså ikke budbringer, eller beskedcentral for den sags skyld, men formand for bestyrelsen. Det er ikke helt det samme.

I dag gjorde jeg en kolonist opmærksom på at der ikke må vandes med slange uden for de afsatte tidsrum, en regel, som kommunen har dikteret os. Jeg fik et meget flabet svar, og manden fortsatte sit forehavende. Hvad stiller man lige op?

Jeg har lyst til at gøre opmærksom på at vi, som sidder i bestyrelsen yder en frivillig indsats for at få tingene i vores lille forening til at fungerer. Vi er også kolonister, og ikke ude på at genere andre. Vores opgave er blandt andet at holde lidt skik på foreningen, så ingen bliver generet af andre, som overtræder reglerne. Personligt er jeg ikke særlig optaget af regelrytteri, men jeg synes at det er rimeligt at overholde dem sådan nogenlunde, så der ikke bliver for meget uro på havegangene.

Det er vist noget, som vi skal tale om i bestyrelsen næste gang vi ses.

Som med så mange andre ytringer for frustrationer, så rammer de ofte folk, som slet ikke har noget med sagen at gøre. Sikkert også denne. Hvis du har læst med så langt, så vil jeg gerne takke dig. Hvis du har et godt råd, så skriv endelig en kommentar. Jeg lytter gerne til andres gode erfaringer.

4 kommentarer:

  1. Kender til frustrationerne ved det frivillige arbejde - det er til tider et utaknemmeligt job, som man påtager sig for at yde til fællesskabet :-/ Heldigvis er der også mange positive sider ved det og jeg tror, at det er vigtigt at få dem til at fylde og man gør det jo trods alt, fordi man brænder for arbejdet :-)

    Jeg synes det lyder som, at du er god til at finde løsninger ex. bede om en mail, så du ikke skal stå 'skoleret' her og nu, men kan tage stilling i fred og ro.

    Held og lykke med det videre arbejde i foreningen :-)

    SvarSlet
  2. pourquoi ne pas vérifier ici sacs à dos de créateurs de répliques Résolution supplémentaire ources portefeuilles de répliques aller sur mon blog réplique gucci

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...