søndag den 12. september 2010

Havens Dag

Jeg har set frem til Havens Dag, lige siden jeg opdagede, at den eksisterede. Idag drog jeg så på udflugt til 2 planteskoler og et loppemarked. Det første besøg gik til Midtsjællands Planteskole, som er et rigtig godt sted. Jeg fandt et par stauder, som jeg længe har ønsket mig, og en rose til at fylde den tomme plads i rækken. 20 % i rabat og rigtig mange gode råd fulgte med. Jeg holder meget af at handle der. Turen fortsatte til Broby Planteskole på den anden side af byen. Det er mit første besøg der, og det blev lidt kompliceret, da der sammen med Havens Dag blev afholdt et lille kræmmermarked på marken ved siden af. Jeg sø lidt på begge dele, men købte ikke det store. Dog kunne jeg ikke stå for en håndfuld Lodden Løvefod, som skal danne bunddække under mine roser. Jeg har nogle i forvejen, men har brug for flere, for at dække under alle roserne. Med bilen fyldt med planter, baby, klapvogn og regntøj fortsatte vi mod kolonihaven.

Jeg plantede med det samme stauder ud i mit nye bed. Nu er der fyldt op, og jeg glæder mig rigtig til at se det hele vokse til til foråret. Også rosen, Morten Korch, blev plantet på rækken, som nu er komplet. Jeg fik ryddet godt og grundigt op under roserne, og glæder mig til at komme igang med at plante løvefødderne ud. Jeg er sikker på at det nok skal blive flot til næste år. 

Tue og Kristina meldte deres ankomst, og det er altid dejligt med besøg i haven, så jeg takkede ja til visit. Selv om vi måtte søge i tørvejr i drivhuset sidst på eftermiddagen, var det bare super hyggeligt. Tak for besøget, kom endelig igen.

Det har virkelig været en havens dag. Jeg har været ude hele dagen, og er træt på den gode måde. Jeg har fået udrettet noget, og er som altid godt tilfreds med resultatet. Det er dejligt med have, og jeg kan næsten ikke huske hvad jeg fik tiden til at gå med før jeg fik den.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...