tirsdag den 3. august 2010

Havehygge

Det er tid til at gøre haven klar til årets havevandring, som skal finde sted på lørdag. Desværre kan jeg ikke selv deltage, men jeg vil alligevel forsøge at få haven til at se nogenlunde godt ud til besøget. Da jeg drog afsted hjemmefra i morges, var planen at gøre noget ved drivhuset, men da vejret var så fint til at være ude, tog jeg i stedet fat på området omkring drivhuset. Der er altid noget, som trænger til lugning, og lidt oprydning skal der også til. Nu ser der fint ud bag drivhuset og på teressen. Mine stauder til udplantning står på rad og række bag drivhuset, og venter på at jeg beslutter mig for et endeligt hjem til dem.

Jeg har købt en vinstok, som nu er plantet i hjørnet af drivhuset. Det har taget mig en del tid at beslutte mig for hvad der skal være i huset, men jeg kom frem til at en vin med spisedruer er det rigtige. Den ser ikke ud af meget lige nu, men med tiden skulle den gerne give et fint løvtag og lidt skygge. Jeg har valgt sorten Himrod, som giver stenfri grønne druer. Det kommer nok til at tage et par år før vi kan høste nogen, men bare det ser fint ud så længe. Billedet har jeg lånt. Jeg håber at min vinstok bliver lige så flot med tiden.

Medens jeg var i haven, ringede min moster Birte. Hun var i Sorø, og ville lige kigge forbi. Skønt. Det var lidt af en overraskelse, for hun bor ikke her i nærheden. Det var rigtig hyggeligt med besøg, og jeg gravede lige en posefuld kartofler op til hende, inden hun køre videre. Det er virkelig høsttid nu.

Esther besluttede sig til slet ikke at ville sove i klapvognen, så ved middagstid opgav jeg, og kørte hjem med hende. Hun plejer at sove ved 9-10-tiden, og hun var helt umulig at gøre glad. Hjemme sov hun sødt i sin egen seng. Jeg ville virkelig ønske at hun kunne sove i haven. Jeg overvejer at sætte weekendsengen op i drivhuset. Den sov hun så fint i, da vi var på campingferie.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...