fredag den 2. juli 2010

Tidlig morgen i haven

Med udsigt til omkring 30 grader i løbet af dagen, udnyttede jeg at Esther var vågen tidlig, og kørte i haven tidligt. Vi var der ude allerede 7:30, og det var skønt og stille. Jeg er meget opmærksom på at vande for tiden. Mest fordi jeg har sået græs, men også fordi jeg er meget opsat på at få noget spiseligt ud af min køkkenhave.

Jeg kan mærke et spirende had imod duer. Ikke nok med at de spiser af mine ærteplanter, nu har de også skidt på mit drivhus. Ret imponerende i virkeligheden, når man tænker på at der kun er sat glas i 1/3 af taget...

Det er længe siden de første jordbær tittede frem på planterne, men først nu er de ved at være modne. Idag plukkede jeg det første røde bær, og hvor var det bare godt. Friske jordbær lige fra planten er bare super gode. Jeg kan godt forstå at solsortene er vilde med dem, men de kommer altså til at dele dem med mig. Jeg smutter nok forbi haven igen i aften, for at se om dagens sol har tryllet flere bær røde.

1 kommentar:

  1. Duerne er også upopulære i vores have. Vi har konstateret at det er dem der spiser af vores jordbær - så pas på dem også. Næste år prøver vi med et net over jordbærbedet.
    Jeg har ikke tænkt over at det var dem der kan spise af bladene på planterne og overvejer om det er dem der har skyld i at ingen af vores plantede solsikkefrø nåede særlig langt i år.
    Så kan jeg hævngerrigt glæde mig over at bestanden af duer er blevet mindre med årene - fordi kattene har gjort kål på et par stykker.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...