søndag den 11. april 2010

Forår i Have nr. 18

(Blomsterne er mine, men huset i baggrunden tilhører naboen)


Selv om der ikke er så meget at gøre i haven endnu, kan jeg ikke lade være med at tage der ud. Nu har jeg mødt mine søde naboer, bagboer og genbo. Alle er venlige og hjælpsomme, og jeg har en god mavefornemmelse.

Planen er at begynde at flytte stauder og buske fra det område, som drivhuset skal stå på. En foreslog mig at grave dem op og sætte dem på rækker i køkkenhaven. Så kan jeg danne mig et overblik og vælge dem ud, som jeg vil beholde. Resten kan jeg jo forsøge at forære væk. Det er et godt forslag, som jeg straks tager til mig. Nu har jeg jo også købt mig en skovl, og så er det bare med at komme i jorden.

Der er ikke en vandhane på min grund. Temmelig underligt, men sådan er det altså. Det er ret besværligt at trække en forbindelse ind på grunden, da vandhanen på min vej ligger på den modsatte side af vejen. Det betyder at jeg skal grave en slange ned under vejen, forbi el- og telefonkabler. Det bliver nok ikke lige det første jeg kaster mig over. Heldigvis tilbød min bagbo at jeg kan tappe vand fra deres hane. De har indtil nu holdt min have og er gode venner med familien, som har solgt til mig. Det glæder mig med gode naboer, så ind til videre vil vi deles om vandet.

1 kommentar:

  1. Tillykke med din nye blog, og endnu engang tillykke med din kolonihave.

    Jeg har ikke så meget forstand på "grønt" så det bliver vist ikke til de store input fra mig, men jeg vil da kigge ind forbi bloggen jævnligt og se hvordan det går med haven.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...