lørdag den 17. april 2010

Det går fremad


Kirsten er min havehelt og store hjælp. Hun har været med i haven flere gange allerede, og hun går virkelig til den med spade og greb. Nu har hun fjernet rosenkrattet og renest jorden for rester af stauder, så der efterhånden er blevet en fin plads til drivhuset. Sammen har vi flyttet en masse stauder ud på rækker i køkkenhaven, så jeg kan danne mig et overblik, og udvælge dem, som jeg vil beholde.

Der blev også tid til at samle mit nye plantebord, selv om det stadig er lidt tidligt. Det er så godt, når man kan bygge noget, og dette var en overskuelig opgave. Alligevel måtte vi lige rette lidt op undervejs, for jeg var vist lidt hurtig til at afgøre hvordan benene skulle monteres. Pyt, vi hyggede os imens!

Naboen forærede mig en meget fin vogn med haveslange på, så nu kan vi vande uden at slæbe spande. Hun ordnede også lige en aftale med en anden kolonist, og jeg har nu fået en sandkasse med sand. Jeg skal bare hente den. Lettere sagt end gjort, men det skal nok komme. Først skal jeg finde en, som kan låne mig en trillebør.

Jeg nævnte lige drivhuset, og det er også det eneste jeg kan, for vi har stadig ikke set noget til det. Jeg havde jo forventet at det ville blive leveret hurtigt, da det er købt på lagersalg, men det er ikke tilfældet. På hjemmesiden står der at man kan følge sin vares vej, men det er vist bare pral, for der stå, og har hele tiden stået, "under behandling". Jeg håber at det betyder at det kommer lige om lidt, for jeg er lidt utålmodig efter at sætte det op.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...