mandag den 12. september 2011

Stevia - igen


I foråret forsøgte jeg mig med at så stevia. Jeg købte frø på nettet og fulgte nøje alle anvisningerne. Det til trods udeblev planterne totalt. Jeg overvejede et øjeblik at købe flere frø, men droppede tanken. Det var alligevel blevet lidt for sent på året.

På loppemarked til Havens Dag fandt jeg en bod med lidt blandet gods, blandt andet en håndfuld små potter med stiklinge. De kostede ikke alverden, og da jeg fik øje på stevia, var der ingen slingren i valsen; to potter til 20 kroner røg lige i posen. Nu står de i drivhuset.

Jeg ved endnu ikke helt hvordan de skal overvintre, men jeg skal nok læse på lektien, så de får de bedste betingelser. Jeg håber på fine planter til næste sommer også. Hvis du har gode erfaringer, modtager jeg dem gerne. Læg gerne en kommentar.

helsenyt
Published with Blogger-droid v1.6.9

1 kommentar:

  1. Hejsa :)
    Du skal tage dine stevia ind og sætte dem et lyst sted i stuen, sørg for at få dem plantet om i en større potte så det bliver nemt at holde jorden fugtig :)
    Tag evt. et kig forbi min blog, hvor jeg deler ud af mine erfaringer med stevia :)

    Klik her for at gå til min blog om stevia

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...