mandag den 5. september 2011

Rosenhave

Jeg sad og så Søren Ryges fortrinlige haveprogram i går, og pludselig slog det mig: Jeg vil lave en rosenhave! Det var ikke lige det, som Søren havde på programmet, men alligevel blev jeg inspireret af et enkelt kig op imod hans drivhus. Haverummet var omkranset af hække og jeg har allerede glemt hvad han brugte det. I et splitsekund så jeg bare mit eget drivhus som bagvæg i et rum i min have, og nu kan jeg ikke lade være med at planlægge inde i mit hoved.

Jeg har naturligvis googlet alle mulige spændende typer af hegn og hække. Et af kriterierne er at det ikke må blive for dyrt, et andet at det gerne må være lidt originalt. Lige nu arbejder de små grå med tanken om levende hegn i pil, men ikke et belgisk hegn. Af en eller anden grund bryder jeg mig ikke så meget om dem, og jeg tvivler på at mine egne evner til at få det til at se tilstrækkelig ensartet ud. Derfor har jeg mere lyst til noget lodret, men ideen er ikke helt klar endnu.

Haven skal ikke kun rumme roserne, som i øvrigt allerede meget praktisk er placeret på pladsen foran drivhuset. De skal også være rum for andre blomstrende buske og måske et par stauder. Jeg vil gerne have en fin siddeplads og gerne også et lille bord. Det kan blive rigtig fint, og jeg glæder mig til at komme igang. Det er snart tid til at plante hække, buske og stauder, og jeg har et par små projekter på tegnebrættet ud over dette.

Kom gerne med gode ideer eller erfaringer. Jeg lytter med glæde.

1 kommentar:

  1. Jeg er også Søren Ryge fan - og jeg forstår godt at du kan finde inspiration i hans have.
    Jeg kender godt til det at planlægningen kører i baghovedet - og også når man skal sove :o)
    Glæder mig til at vi ses på lørdag.
    Hilsen Berit

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...