lørdag den 9. april 2011

Havelørdag


Sikke en fantastisk skøn havedag! Esther og jeg var i kolonihaven fra morgenstunden, og kom først hjem til aftensmad. Det har bare været så skønt der ude.

Jeg vil ikke trætte andre med havearbejdets trivialiteter, men bare nævne at jeg har taget hul på jordbearbejdningen i køkkenhaven. Det er lidt af en opgave, men det passede godt til min sindsstemning. Jeg trængte til at afreagere, og det var nok ret heldigt at det kun gik ud over bunddække og stubbe.

Mine staude-bakker i drivhuset er begyndt at se ud af lidt mere. Der er spirer i alle valmuebakkerne, og enkelte af de andre titter også op. Jeg venter dog stadig med længsel på kæmpe tusindstråle, som jeg virkelig har glædet mig til. Foreløbig har jeg ventet forgæves, men jeg lader ikke en smule modgang slå mig ud. Jeg vander troligt, og håber.

Ellers har dagen budt på beskæring af æbletræerne, klipning af visne stauder og hyggesnak med naboerne. Det er godt for sjæl og krop at have kolonihave!

Published with Blogger-droid v1.6.5

1 kommentar:

  1. Det VAR en fantastisk havedag og hvor ser dit drivhus hyggeligt ud :o)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...