fredag den 9. juli 2010

Ser det ikke bare godt ud?

Mor har ferie for tiden, og var lige i nærheden med sin fine store bil, så jeg inviterede hende med på indkøbstur. I Bilka fandt vi intet af det, som vi kørte der ud for, men i stedet den sandkasse, som jeg kørte forgæves efter i sidset uge. Vi kørte i stedet til planteskolen i St. Ebberup. Jeg har aldrig været der før, men det er vist en fejl, for sikke er hyggeligt sted, med en masse fine planter og en meget hyggelig betjening. Det er ikke sidste gang jeg kører der ud (især fordi jeg har bestilt en pose frø, som komme i løbet af et par dage). Det lykkedes os at finde en masse planter til drivhuset. Vi fandt 3 forskellige sorter af tomater, et par melonplanter og to peberplanter. Så er der lidt til drivhuset, og selv om det er sent på sæsonen, så kan jeg nok godt nå at få lidt ud af dem. I afdelingen for frugttræer fandt vi nøddebuske. Jeg besluttede mig for at købe to forskelig sorter, og glæder mig til at få dem plantet ud ved vandbaljen. Til at stå under nødderne, købte jeg et par storkenæb-planter. Jeg er ikke vild med deres lugt, men de ser fine ud, og jeg er ret vild med bunddækkende planter, så de får en chance. Sidste stop på indkøbsturen gik til Jem & Fix, hvor jeg købte kapilarkasser og plantesække. På dette tidspunkt var det så varmt, at vi kørte hjem for at sove til middag. Det er ikke værd at være i haven, når det drypper af en hele tiden, og Esther er helt utrøstelig, når det bliver for varmt.

Her til aften har vi været i haven igen. Jeg har plantet de første planter i drivhuset, og det ser rigtig godt ud. De fylder ikke så meget, men det skal de nok komme til. Det er dejligt at komme igang med det, som drivhuset er beregnet til. Asger og Line kom forbi med is fra Emils, og Asger satte vinduesåbnere i alle 4 vinduer. Det hjalp øjeblikkeligt på temperaturen, som ellers lå lige omkring de 35 grader. Det var dejligt svalt i haven, og jeg var først hjemme ved 22-tiden. Så er der noget ved at have have. Jeg har stadig ikke plantet nødderne ud, så der er lidt at tage fat på imorgen. Jeg glæder mig allerede.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...